דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות מחסום דוקרנים בחניונים 

מאת    [ 27/03/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2878 פעמים ]

המחסום בו עוסק המאמר נועד בראש וראשונה לשלוט בדרכי גישה אל מתחמי החניה והיציאה מהם. מחסום דוקרנים מותקן בדרך כלל בחניונים ציבוריים, חניוני מקומות עבודה ומוסדות ציבוריים כמו בתי חולים, אוניברסיטאות, סוכנויות להשכרת מכוניות, שדות תעופה, תחנות רכבת ויש מקרים בהם ניתן למצוא מחסום דוקרנים גם בחניות פרטיות.

 

קיים מגוון רחב של מוצרי מחסום דוקרנים המציע אפשרויות יעילות וחסכוניות לשליטה בדרכי הגישה אל מתחמי החניה השונים. בכל המערכות המרכיב העיקרי הוא דוקרן המנקב את גלגלי הרכב בעת הנסיעה נגד הכיוון אליו פונה מחסום דוקרנים כל שהוא בין אם בכוונה כדי לחמוק מתשלום עבור החניה ובין אם בשוגג בעת נסיעה בלתי זהירה. לחילופין, נסיעה בכיוון הנכון מאפשרת לרכב לחלוף על פני כל מחסום דוקרנים ולצאת ממתחם החניה ללא פגע.

 

מחסום דוקרנים ניתן להתקנה מעל פני מתחם חניה סלול או כחלק אינטגראלי ממתחם חניה בתוך האספלט או הקרקע. כל המערכות נועדו לאפשר נסיעה חופשית בכיוון אליו פונה מחסום דוקרנים מכל סוג שהוא ומניעת הנסיעה בכיוון המנוגד לכיוון אליו פונה המחסום ומיועדות לשימוש גם במקרים שעמדת הפיקוח במתחם החניה אינה מאוישת. מרבית המערכות המשווקות כיום הן אמינות, דורשות תחזוקה מינימאלית לאורך שנים ומתכוננות לפעול  על כלי רכב קלים כגון אופנועים ומכוניות פרטיות וכלי רכב כבדים כגון משאיות. ישנן מערכות הפועלות על בסיס מכאני ומורכבות משיני דוקרנים המותקנות לאורכה של מסילת המתכת  וממערכת גיבוי לאיזון הדוקרנים.

 

לצידן קיימות מערכות מתקדמות הכוללות פטנטים ייעודיים בהם דוקרני המחסום מסוגלים לעצור את הרכב ללא גרימת נזק לצמיגי הרכב ומוערכות עצמאיות מודולאריות ומבוססות חשמל המניעות את הדוקרנים מעלה למצב פעיל ומטה למצב המאפשר מעבר חופשי על פני מחסום דוקרנים לרכבים מורשים. המערכות העצמאיות קלות להתקנה במתחמי חניה קיימים או חדשים, משתלבות בקלות עם מגוון מערכות בקרת גישה אחרות ומאפשרות גמישות ותפעול ידידותי באתרים מאוישים או בלתי מאוישים. מערכות אלו מתאימות למגרשי חניה בשדות תעופה,  סוכנויות לממכר רכב, סוכנויות להשכרת רכב, מוסדות ממשלתיים, אזורי תעשייה ומסחר ומקומות מאובטחים אחרים בהם נדרשת רמה גבוהה של בקרת גישה.

 

מחסום דוקרנים הנו בעל פוטנציאל פגיעה בכלי רכב במידה שמתקרבים אליו במהירות רבה מידי ועל כן מומלץ להאט את מהירות הרכבים באמצעות פסי בלימה המותקנים לפני המחסום. במערכות הכוללות מחסום דוקרנים נסתר לחסימת הגישה לכלי רכב הדוקרנים מוסתרים מתחת למסילת המתכת של המחסום ונשלפים עם מגע הרכב במחסום תוך כדי ניקוב צמיגי הרכב. הדוקרנים במערכת זו מוסתרים ומופעלים רק בעת מגע של גלגלי הרכב במחסום דוקרנים. במערכות אלו הדוקרנים אמנם מסוגלים לנקב את צמיגי כלי הרכב משום המשקל המופעל עליהם אך הם אינם חדים מידי כדי למנוע פציעתם של הולכי רגל וילדים הנמצאים בסביבה בה מותקנת המערכת. משום כך מערכת זו אידיאלית להתקנה במרכזי קניות, פארקי שעשועים, בתי ספר ומתחמים פרטיים בהם קיימת תנועה רבה של ילדים והולכי רגל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב